tisdag, december 06, 2011

SNÖÖÖÖÖÖÖÖ!

Äntligen får man se lite vitt på marken! det försvinnor nog inom en kort stund, men ändå! Jag har väntat på den här dagen! Och jag kände det på mig, helt sjukt! Men när jag tog kontrollen och tryckte upp rullgardinen i takfönstret så stod jag kvar och kollade, och där låg det, snö på takfönstret!

Hade det varit för 10 år sedan så hade antingen min lillebror kommit in springandes i mitt rum och ropat: Eeeeeemmmmaaa det snööööööar!!!! med obeskrivlig lycka i rösten. Eller så hade det varit jag som sprang in till honom. Den första snön är speciell!

Nåja! Igår fyllde Perra hela 27 år! Bara tre år kvar till trettio! Gud vad allt känns konstigt, med åldrandet och allt. Saker och ting förändras hela tiden, omedvetet!
Där bjöds det på go'mat! Menyn hittar ni på syrrans blogg! Allt var supergott och mysigt!

Ja, nu regnar det, varför då? det regnar och blåser VARJE kväll, varför kommer det inte bara stora fina snöflingor fallandes en ickeblåsande kväll?

Inga kommentarer: